Monday, February 14, 2011

kisah si abang guard , Al-fatihah .

hurmm ,da lame nak wat entry ni .tapi ,mase tak de plus malas plus line bband lembab mengalahkan sipot babi .hakhakhak .oke ,aku nak kongsi kat sini pasal abang gurad kat kolej aku praktikal ni .aku panggil dea abang lha sebab dea muda .tak kan nakk panggil pak cik jugakk kott .huhuhu .back to the story ,minggu lepas ,hari rabu ,mase uh cam biase pas kol 5 nor melulu pergi punchkad .dea memang gitu .lau time balekk ,dea orang first n takk sabar-sabar nak punchkad .hahaha .pas uh ,kitorang pom balek ah .
nor naek kereta ,aku as usually naek motor cabukk aku .hahaaaa .



lebeyh kurang cmni ah motor cabuk aku .hahaaa
padahal ,buakn motor aku ,motor abang aku .kuikui

pas uh ,dah sampai kat guard ,tibe- ade spot chek lakk .aku pom layan ajea lha .bukan wat salah pomm kann .aku tye abg guard uh :
aku  : abang ,kenape hari ni ade spot chek pulakk .
         biase nye tak pernah ade ,
         adessss
abg guard : ntahh lha dekk .
                 abag ikot je arahan .
                 alaaa ,abang cekk gitu-gitu aje .
                 bukan beriya pom .
                 heheheheee
aku : hahahaha .
        yelha .
        sampai sy yang naek motor ni kena jugakk .
        ha ,chek lha ,sy ade bawakk laptop aje .
        kuikkuikuikui
pas uh ,aku pom rempit pulang sambil berlumba ngn nor .hahaaaa .
next day ,of coz hari khames kann .aku cam bese ,datang kije .tengah hari uh aku ngn nor kuar awal dari biase .kitorang ni memang akan makan kat luar tiap-tiap hari .hehehehe .tgk2 ,abag guard yang semalam uh jage post jaga .mase uh aku bawak nor ,kire kitorang ngepong ah ni .hahaha .dari jauh ag abang gurad uh da pandang kitorang ,biase nye dea akan angkat tangan sebagai tanda menyapa .ntoh kenape biroh ngat aku hari tu aku g lambai kat abang uh .dalam erti kata lain ,aku bye2 kat dea .ha ,paham ??
abang guard uh kann  dea lambai kitorang samapai kitorang dah kat tegah jalan da .

situasi : atas motor .
                      nor : pared2 ,kau tengok uh .
                             abanag guard uh takk hades2 lambai ag kat kite .
                             hahahahaaa
                     aku : a'ah lah weh .
                             hahaha .
                             ape lhaaa .
pas uh kitorang g bndar japp .n then balek rumah aku ntok makan nasi .hahaha .time ade ag wet ptptu ritu ,laju ajea kitorang g makan kat kedai ,bile poket masing-masing keringg ,menonong aje balek umah makan nasik .hahahaahhaa .lepak2 ngn mak aku ,ALAMAKK ,dah dekat kol 2 doe .aku pom ajak nor bersiap2 ntok balek kolej .aku pom merempit ah ngn nor .

sampai aje kat guard matrik ,abang uh beriya2 lagi lambai tangan kat kitorang .aku pom balas ah sambil gelok2 ngan nor .kuikuikuik .lau tak silap aku ,abang uh baru agy kije situ .mase uh dalam kol 2.30 kitorang sampai kolej .dah sampai uh kitorang wat hal masing lha .tak lame uh ,around kol 3 lebeyh or 4 lebeyh (aku tak pasti mase uh jam kol bape) aku terdengar sayup-sayup staff kat office ni berborak pasal sorang guard yang eksiden motor and meninggal at situ .aku maleh amek port mase uh .aku buad tak dengar aje .tapi yang pasti ,yang eksiden uh guard kolej ni .

esok pagi ,awal-awl pagi agy aku g koperasi .aku n nor tye sal guard yang eksiden uh .

aku  : akak ,semalam sy de dengor sal guarg yang eksiden ,guard yang mana kak ?
akak : alaaaa ,dea muad2 agi ,tak silap akk dea yang hensem2 siked n buad rambot pacak2 uh .
nor : wey pared !
       aku aser ye doh abang guard yang muda uh .
       yang lambai beriya2 kat kite semalam .
aku : a'ah .
       aku pom aser gitu doe .
       tak pe2 .
       balek kunk kite tye pak guard .
nor : oke .! settt
as usuall ,kol 5 kitorang blah dari kolej ,sampai di guard ,nor dulu bukak mulut tye pak guard yang kat situ .adeaaaa ,memang sah dah abnag guard yang tu .pak guard siap tunjukk pis arwah lam fone dea .innalillah .aku terkejud gile2 .padahal ,semalam selok arwah lambai2 ke kitorang .

nor :nak buad cmne weh ,
      dah ajal dea .
aku cam tak percaye .2.30 ptg kitorang sampai kolej n arwah melambau2 kat kitorang ,2.50 arwah kuar dari kolej n eksiden dekat simpang sebelum masuk jengka 11 .tragis gyle weh !aku sampai tak sanggup nak dengar .kepala arwah hancurr ,masyaallah .aku tak sanggup nak cerita lagi keadaan arwah mase tu .yang pasti arwah ade meninggalkan sorang balu n 2 orang anak .sorang umor 4 tahun n sorang agi baru umor 3 bulan !bayangkan weh ,sian dak kecikk uh .arwah kuar mase uh sebab nak g JPN .arwah nak g buad mykid anak nye .pas siap uh arwah nak balek makan tengah hari kat rumah dea .n sebelum masok simpang arwah eksiden .AL-FATIHAH .


haihh ,sekarang aku gerun nakk bawak motor .bile nampok lori-lori besar ,aku rase nakk brenti tepi jalan n biar lori uh blah dari pandangan aku n baru aku gerak balek . *hakikatnye ,aku takan buad gitu .
hakhakhak .
















0 kongsi cerita:

betoi tak ??

feed me please !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...