Tuesday, March 8, 2011

rindu zaman batu

HAHA~~ .entry ni bukan aku nak sebot pasal zaman batu or pape .just pagi tadi mase bawak motor otw p matrik niy ,aku terpak nag terkenang zaman aku kecik ,yakni zaman kanak -kanak aku .hehehe .bile ingad ,nak gelak pom ade ,mali pom ade .adesss .macam-macam aku buad .mase aaku kecik ,aku tak geng ngn budak-budak pompuan maen anak ptong ,maen masak-masak ke hape .aku join abag-abang aku g metanduk paya .HAHA .best gilakk sial .lagi pom ,kat kawasan umah aku uh tak ramai dak pompuan n memangdangkan adek bradek atas aku 2 orang laki ,so ,aku lebeyh rapat ngn abg aku uh mase kecik .ok ,adek bradek aku 7 orang . yang first sampai y ke empat ,sume pompuan .yang ke lima n enam ,laki .and last dat was me !tak caye aku anak bongsu ?? wadehekkkkk !HAHAH~~ .sebab uh aku ag rapat ngn abg aku uh ,joe and cik .cik tua setahu ajea ngn aku ,joe uh jauh sikedd .budakk laki kann ,macam2 dorang buadd ,aku pom follow aje .HAHAHA~~ ,antaranye ,g masok ladang p cari ank sungai n then mandi manda .aku pom follow ah ape lagi ,mase uh cik bising ,dea kate mu uh pompuan ,mane boleyh ekodd .ah ,pedulikk hape aku .aku pom follow aje .sampai2 aje ,kitorang ade ah dalam 7-8 norang g uh ,dorang teros terjun ,mandi .ceiitttt ,yang kurang asam nye ade yang b**** .hahaha .da ah jauh sungai uh .cinabeng .

patot ah cik takk bg aku g .adessss ,aku pom buad2 tak pandang lepakk kat tepi-tepi sungai uh n memancing .yupp !memancing adalah hobi aku .tapi kalau dah aku memancing ,tapi dorang g terjun-terjun lam sungai uh ,kejadah hape nye .guane ikan nak makan pancing aku uh .
CILAKE !
ngomel aku .hahahahaaaaa .n da puas dorang berendam cam badak air ,barulha dorang nak balekk .huhuhuhu
ni hanye contoh ,bukan gambar sebenar mase uh :P

and kalau nak tahu ,sebelah umah aku uh ladang sawit ,so ,mase dulu ,blakang umah aku n dalam sawit sebelah umah aku uh banyak paya .suka gyle aku mase uh .n geng2 abag aku uh suka menimba paya ,sampai kering air paya uh ,then tangkap ikan-ikan dalam uh ,SYOKNYE TAK TERKATE WEH !hahhahaa .aku pom join menimba .tapi aku ade kelemahan sikedd .aku takodd LINTAH .yeeckkkssss !aku memang benci ngn natang uh .geli tak terkate .sumpah aku cakap .padahal ,adek bradek lintak ,yakni PACAT ,aku langsong tak takodd .aku siap maen-maen ag ngn pacat uh .hahaaa .tapi ngn lintah memang tak boleyh blaah ,mase menimba uh ade lintah lekat kat kaki aku ,ape lagi ,macam orang histeria aku menjerit !

hahahaha ,sampai kering tekak aku doe .yang cik n da geng gelak-gelak kat aku .ceiitttt ,kureng asam betoi !ha ,aku ingad ag ,mase uh dak2 niyh nak g sungai ketam .KETAM ??bukan ade kat pantai aje ke wehh ?mase uh aku kecik ,tataw pape .lau chik ,dea memnag tahu sangad selok belok paya kat area ladang uh .aku pom nak ekodd .chik tak bagi mule-mule .jauh katenye .ah ,aku kan degil ,so aku ekodd ajeaa .korang ley bayangkan tak ade ketam lam paye ??hahahahaa .otw uh ,aku tak sabar-nak sampai .jauh gop wehh ,bile sampai ,WHOAAA ,LAWA GYLE tempat uh .aku tataw ah nak panggil paya ke ,sungai ke or air terjun .wakakakaka .sebabnye ,air tak dalam n air uh mengalir ke bawah .and bawah-bawah pelepah sawit or kayu -kayu ,ade ketam wooo .

teruja sial aku mase uh ,syok gyle aku dok kutip ketam-ketam uh n simpan lam bekas yang kitorang bawak .dah puas kutip-kutip ,jalan-jalan lue ,pehh ,memang jauh gyle .tpi dak2 niy wat muka selambe .aki takodd jugak ade natang pape ke yangg nakk kacau ...kahkahkah .da balek uh ,aku bele ketam uh .tapi ,tempat aku bele uh ,bukan ah habitat dea ,so ,takk lame uh ,ketam tuu pom mati .sob3 .banyakk lagi doe kenangan2 aku mase budak2 dulu ,aku suke betoi memnacing ,asal cik g memancing ,ade jugakk ah muka aku niy .memang puas gyle dapat ikan ,yang hairan nye ,aku memang tak makan ikan paya .tataw ah ngape wehh =.='

raito said : kalau ah boley g balek kat zaman budak-budak uh ,syokkk gyle .masalah pom tade XOXO

0 kongsi cerita:

betoi tak ??

feed me please !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...